מהורות למנהיגות עם המוח הדינאמי ® Dynamic Brain
מאת יונית שינטל – מפתחת שיטת המוח הדינמאי ® Dynamic Brain
ברגע שילדינו יצאו לאוויר העולם, הבטחנו לעצמנו שנעשה כל שביכולתנו להיות הורים טובים ולהעניק לילדינו את המיטב, שנהיה הורים טובים וקשובים, שנמנע מכל השגיאות שהורינו עשו איתנו – שפע של הבטחות ורצון עז לעשות כמיטב יכולתנו.
ילדים אינם נולדים עם הוראות הפעלה, רחמנא ליצן, ואנו לומדים בדרך הקשה ולעיתים על חשבון ילדינו איך ומה לעשות. כאשר הילדים גדלים, הציפיות שלנו הולכות וגדלות אף הן: שיהיו ילדים טובים, שיצליחו בלימודים ובחיים, שיהיו בריאים ומאושרים ושכל משאלותיהם תתגשמנה והעיקר שיהיו רופא או עו”ד… אך האם עלינו להתמקד בכל הדברים הסובבים אותנו או שמא היכולת שלנו להיות הורים טובים ולהעניק מהשפע והטוב קיימת בנו בכל מקרה ובכל מצב? התשובה היא חד-משמעית – כן.
כמה פעמים עמדתם אתם ו/או חבריכם אובדי עצות מול ילדיכם? ילדכם חזר מהגן או בית הספר בוכה שאף אחד אינו מוכן לשחק איתו? ילד אחר אינו רוצה ללכת לבית הספר כי המורה צועקת עליו כל הזמן? מה עושים? הילד נבון וחכם, אך מעדיף לשחק כדורסל במקום ללמוד? הבת מעדיפה את חבריה וחברותיה על פני לימודים? כיצד ניתן למנוע את הויכוחים האינסופיים ולעזור לילדים בנועם ובעדינות?
איך השיטה מקדמת אותי כהורה?
פעילויות והפעלות המוח הדינמאי ® Dynamic Brain הם חלק מתכנית מקיפה לשיפור יכולות ומיומניות אישיות, מקצועיות, לימודיות, חברתיות ועוד. ב-25 שנות פעילותי בתחום החינוך, חקרתי את התפתחות הילד ברמת גוף, רגש ושכל ויצרתי שיטה המחברת תנועה ולמידה במערכת נפלאה המאפשרת לנו להפוך כל למידה לאתגר המקדם אותנו אל המטרה. הבנת תהליכי התפתחות של הילד בעוברות, בשנת הינקות הראשונה לחייו ולאחר מכן בשנים המשמעויות לעיצוב והתפתחות המוח, רגש והגוף. גיליתי איך לעצבו להפעיל את מגוון התפקודים הקוגניטיביים כולל ראייה, הקשבה, תפיסה, ארגון ותקשורת. בפעילויות שאני מציעה נלמדות התנועות בהקשר למיומנויות הייחודיות האלו.
המודל החינוכי בשיטת המוח הדינמאי מדגיש את הדרך הטבעית ללמידה: לגלות את התבונה המולדת שלנו, את האוצרות הנסתרים בתוכנו. כשם שאנו נלמד איך לשפר את התקשורת שלנו עם ילדינו, למשל, נוכל גם לעזור להם בחייהם שלהם. המודל החינוכי יביא אותנו להבנה שהחשוב מכל הוא לכבד את רצונו של האחר ולהניח בצד את השיפוטיות שלנו. עלינו לתת לילדינו לבחור את המתאים ביותר עבורם גם אם זה אינו עומד בקנה אחד עם רצונותינו. כמו כן, שיטה חינוכית זו יוצרת תהליך לעלייה בדרגה: ללמוד מהר יותר, ביעילות יותר ובקלות יותר, לבצע פעילות ספורטיבית טוב יותר, להיות ממוקד ומאורגן יותר, להתחיל ולסיים פרויקטים בנוחות, להתגבר על אתגרי למידה ולהשיג רמות חדשות של מצוינות.
הורים אשר מיישמים את השיטה מעצימים את יכולותיהם האישיות וחווים מסע לגילוי עצמי. על פי השיטה, חווה כל הורה שינוי אמיתי הבא מבפנים ומשפיע עליו ועל הסביבה הקרובה. בנוסף לשינוי, רוכש ההורה כלים מעשיים אשר בעזרתם יוכל לעזור לעצמו ולילדיו להשיג מטרות מחיי היומיום.
השיטה מבוססת על פעילויות קלות, מהנות ופשוטות, המשפרות את הקשרים בין מרכזי השליטה במוח בדרך ממוקדת ומתגמלת. שיטה זו מחברת תנועה ולמידה במערכת נפלאה ומאפשרת לנו להפוך כל למידה לאתגר המקדם אותנו לרמה הבאה ולגירסה הטובה יותר של כל אחד ואחת. שיטה זו יוצרת ומאפשרת תהליך לעלייה בדרגה: ללמוד מהר יותר, ביעילות יותר ובקלות יותר, לבצע פעילות ספורטיבית טוב יותר, להיות ממוקד ומאורגן יותר, להתחיל ולסיים פרויקטים בנוחות, להתגבר על אתגרי למידה ולהשיג רמות חדשות של מצוינות.
לסיכום, היכולת לעזור לילדינו בכל תחומי החיים מעבירה את השליטה בחיינו בכלל ובחיי המשפחה בפרט לידינו. בנוסף, העבודה עם ילדינו מקרבת אותנו מאד אליהם, מביאה לנו קשב והבנה לצרכיהם – והקירבה המדהימה הזו יקרה מפז.
- עיכובים התפתחותיים בשפה ותקשורת
- רגישות יתר, ויסות חושי/רגשי
- גנטיקה ותורשה
- סמכות הורית וגבולות
- עיכובים התפתחותיים במוטוריקה עדינה וגסה