שרבוט כפול או תמיד אותו דבר

אחד הדברים השכיחים ביותר בחיים הוא שיגרת היום: יציאה לחופש היא כיפית ויחד עם זאת כאשר חוזרים הביתה לשגרה המוכרת והידועה מברכים עליה.

במהלך היום רוב הפעולות נעשות במעין טייס אוטומאטי מבלי שנקדיש לפעולה עצמה מחשבה או שימת לב. גם אם חורגים לעיתים מהשגרה, הפעולה המתבצעת קרובה ולעיתים אף דומה מאד לקודמתה.

שרבוט כפול היא תנועה של הפעלת שתי הידיים בו זמנית המעוררת את חלקי המוח השונים וככל שמפעילים את שתי הידיים בו זמנית יותר החלקים השונים במוח פועלים בהתאם.

מה הקשר בין הפעלת שתי הידיים בו זמנית לחיי היומיום? יפתיע אותך אולי לדעת שפעולות רבות שמבצעים במהלך היום קוראות לשתי הידיים לפעול יחד: להתרחץ, לחפוף ראש, להתלבש, להסתרק, לנעול נעליים, להכין כריך, לשטוף ולחתוך ירקות ופירות, לבשל, לאכול, להקליד במקלדת, לכתוב (שתי הידיים פעילות בכתיבה: יד אחת כותבת והשניה תומכת), לקרוא, לנגן, לתפור, לסרוג, לבנות ולהרכיב, ללכת, לרוץ, לשחק בכדור, להתעמל…. ועוד ועוד

אתמול במהלך סדנת משחקי שרבוט כפול הבנתי את עוצמתה של הסדנה יותר מאי פעם. הפעלת שתי הידיים בו-זמנית מביאה את המשתתפים לזירה חדשה ובלתי מוכרת לכאורה. ההתמודדות בזירה זו למרבית המשתתפים היא ממקום של – להתנסות, להעיז, לחוות ולהרגיש.

במהלך הסדנה חוו המשתתפים כתיבה בשתי הידיים בו זמנית (בכתב מראה). אצל אחת המשתתפות ניכר היה הבדל בולט בין כתב היד ימין לשמאל שעורר בה מחשבות. הצעתי לה להתנסות בכתיבה בשפת האם שלה ושם ההבדל היה פחות משמעותי ועדיין היה קיים. ההתנסות הביאה לה מספר תובנות לגבי ההתנהלות האישית שלה – כמראה של כתב היד. בסיום הסדנה, ציינה המשתתפת שיפור בראייה באופן בהיר וצלול יותר והסרת המשקפיים לראשונה באותו יום (ומדובר בסוף יום העבודה).

משתתפת אחרת, המציירת כדרך קבע, נהנתה מאד לגלות את היכולת ליצור יצירות בשתי הידיים והמיומנות ההולכת ומשתפרת תוך כדי הסדנה. בנוסף, במהלך הסדנה הבחינה כי כאבים בכתף ימין מהם היא סובלת כדרך קבע נעלמו כלא היו כמו גם תחושות נוספות בירכיים ובעיניים.

משתתפת אחרת שהגיעה נסערת ביותר לאחר שטעתה מספר פעמים בדרך, הרגישה בסיום הסדנה רוגע ונינוחות יותר לגבי הנסיעה חזרה – דבר שהטריד אותה מאד עם הגעתה לסדנה.

לסיכום, הפעלת שתי הידיים בו זמנית היא פעולה טבעית לאדם. עם השנים, נראה שמיומנות זו הולכת ופוחתת מסיבות שונות. בפעילויות שרבוט כפול אנו משיבים את המיומנות הזו לפעולה והחוויה בהתאם. אני מזמינה אותך לשים לב ולהתנסות באילו פעולות בחייך אפשר לבצע מעתה ואילך בשתי הידיים בו-זמנית? איך זה מרגיש לך לבצע את הפעולה בשתי ידיים בשונה מיד אחת? מה מרגיש נעים יותר?

ומילת סיכום נוספת להורים לילדים מתחת לגיל 7 – ד”ר פול דניסון, מפתח ומייסד שיטת תרגילי מוח, ממליץ בחום לעודד ילדים עד גיל 7 להפעיל את שתי הידיים בו זמנית בפעילויות שונות ורק אחרי גיל 7 לעודד פעילויות של היד המובילה לרבות כתיבה.

לתגובה

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד